18. března 2018

/LIFESTYLE/ Cvičím? Držím jídelníček? Má to všechno smysl?

Ahoj! Už je to skoro rok, co jsem změnila svůj přístup k jídlu a dá se říci i k životu. Je to docela dlouhá doba na to si uvědomit, co je pro mě důležité, co preferuji a co mi hlavně dělá dobře. Ono plácat se v něčem, být neustále nešťastná a nevědět co dělat je dost na prd. Já se v tom všem plácala. V životě, v jídle, v prioritách a podupávala si tak svoje sebevědomí. Jde to všechno ruku v ruce. Je totiž strašně těžké skloubit všechno tak, abyste uvnitř cítili ten pocit štěstí. Ať už jde o jídlo, práci/školu, osobní život. Já jsem si uvědomila, že se v životě nechci trápit. Nechci přemýšlet nad každým soustem, za něco se trestat, omezovat se a nebo dělat něco co se mi příčí a nesedí mi to. Takže se snažím držet určitý balanc, který mi vyhovuje, který mi dělá dobře a já můžu v klidu žít a věnovat se všemu co mě baví a co mám ráda.
IMG_0107
(Legíny - www.gymrat.cz)

1. Jídlo - od začátku mám jídelníček od Veroniky Duží - zde. Verča mi vyšla s jídelníčkem maximálně vstříc, za to jí patří velké díky. Má ke všemu zdravý přístup. Ví, že hodně dělá hlava a že vše není jen o jídle a vytouženém six packu. Jejího jídelníčku jsem se striktně držela určitě tak půl roku. Zhubla jsem 5 kilo a udělalo se mi po fyzické i psychické stránce mnohem lépe. Pak jsme jídelníček upravily a toho se držím tak na 60-70% dodnes. Je to pro mě takový návod co jíst, rádce, prostě pomůcka, kterou si můžu různě upravit a když sklouznu tam kam nechci, tak se mám k čemu vrátit. Určitě pokud máte nepravidelné stravování, výkyvy, problémy s jídlem, tak doporučuji si najít někoho kdo vám pomůže - někoho jehož práci znáte, vidíte jak on sám se stravuje, jaký k tomu má přístup, prostě někoho komu můžete věřit. Já osobně si klidně dám sladnost, občas brambůrky, v práci chodím na obědy - vybírám skoro vždy tu nejméně násilnou variantu. Nejsem žádná striktní fitnesska a tím jídlem nežiji, takže lze úplně normálně fungovat, poslouchat svoje tělo a ono vám řekne.
IMG_0119
2. Cvičení - cvičit jsem začala intenzivně asi poslední 4 měsíce. Chodím tedy převážně do fitka a to na lekce - tabata, trx, břicho + zadek, kruháč a teď nově jsem zkusila i jumping. Plus to prokládám kardiem na pásu a na schodech. Když není čas jít do fitka, tak si zacvičím podle Jillian a nebo si jen tak dám třeba 40 min na stepperu u seriálu. Cvičení je super v tom, že vám pomůže vytvarovat postavu. Zpevníte střed těla a zlepší se vám celkově držení těla. Doporučit konkrétně nějakou pohybovou aktivitu je těžké, protože každého baví něco jiného. Ale určitě to střídejte, aby si tělo nenavyklo na jeden pohyb. A pokud se nemůžete dokopat cvičit, tak začněte třeba s kamarádkou, partnerem a půjde vám to mnohem lépe :). Hlavně se nestyďte, na lekcích vás nikdo řešit nebude, tam má každý dost práce sám se sebou, takže se není čeho bát :).
3. Psychika - ach ano, ta psychika. Podle mě ženská hlava je ten nejzapeklitější problém. Upřímně se sama v sobě někdy nevyznám. V poslední době je populární selflove. Je krásné mít se ráda taková jaká jsem, ale je to sakra těžké, že? K tomu mít se ráda vede strašně moc trnitá cesta a myslím, že málo která ženská to dokáže na 100%. Ale zároveň si myslím, že je to normální. Taky občas doma brečím, jsem nespokojená, mačkám si špeky a nadávám si proč jsem si dala to a tamto. Taky si říkám proč nejsem jak Anička a proč nemám sixpack, když ona jí třikrát týdně fastfood a já se přitom snažím a jím zdravě. Každá jsme naprosto jiná a to co platí pro jednu, nemusí platit pro tu druhou. Jednoduše, přijměte se takové jaké jste, mějte se rády, poplakat si a zanadávat si je přirozené, pokud jste nespokojené, tak se netrapte, ale snažte se cíle dosáhnout zdravým způsobem. Hlava je největší kámen úrazu a nějaké trestání a nadávání si vás nikam nedostane.
4. Životní styl - tohle všechno jsem přijala za nějaký svůj životní styl - už se nehoním zatím, abych zhubla 10 kg. Naučila jsem se za ten rok snídat, svačit, obědvat i večeřet a to poměrně pravidelně - takže za mě velký úspěch. Naučila jsem se, že je to všechno hlavně o mně. Dělám to pro sebe. Pro svoje zdraví, pro svoji spokojenost, pro svůj dobrý pocit ze sebe samotné. Vím, že chci žít zdravějším životním stylem, protože chci být logicky zdravá, silná a v pohodě. Uvědomila jsem si, že je úplně jedno jakou nosím velikost nebo jaké číslo je na váze. Důležitý je pro mě odraz v zrcadle a jestli si dokážu říct při pohledu na sebe sama - je to dobré, vypadáš pěkné, tak je to na správné cestě :).
IMG_0085
5. Shrnutí - zhubla jsem 5 kilo a váhu si držím, formuje se mi tělo, naučila jsem se poměrně pravidelně a správně jíst, naučila jsem se dokonce i pít, naučila jsem se znovu hýbat a hlavně jsem se naučila být v pohodě. Zlepšila se mi pleť i zažívání, mám víc energie, jsem víc pozitivní.
Navíc mi během toho roku mi od vás přišlo snad stovky zpráv, kde jste mě chválili, fandili mi, drželi pěsti a já si toho moc vážím. Je to super. Vy jste super a pokud jste s něčím nespokojení, tak to změňte. Výmluvy jsou k ničemu. Pokud něco chcete, tak výmluvy nemáte, prostě to děláte a tečka :). Věřte mi, je to jednoduché, osobně nesnáším složité věci, ale toto je jednoduché, když se zbavíte výmluv, tak vás už nemá co zastavit 💓.
IMG_0107 IMG_0095
A na závěr jedná malá recenze. Na fotkách mám na sobě moje naprosto nejoblíbenější legíny od Gym Glamour z e-shopu Gymrat.cz. Ano říká se, že na cvičení stačí obyčejné, ale už chápu v čem je kouzlo těchto lepších. Legíny na těle ani necítím. Neomezují mě v pohybu. Hezky se přizpůsobí postavě a drží kde mají. Jsou lehké a pevné zároveň. Mají i velmi lichotivý střih, který vám udělá moc hezký zadeček. Jsou tak akorát vysoké, takže mi nic neleze a zároveň je nemám až pod prsy. Se samotným e-shopem mám již dřívější zkušenost, takže za sebe mohu nákup doporučit :). Já mám na sobě konkrétně model GYM GLAMOUR Grey & Black Socks a najdete tam už i kousky z nejnovější kolekce 2018. 

Pokud byste měli nějaké otázky, tak se ptejte, ráda vám odpovím na vše co bude v mých silách. Mějte se krásně a brzy snad u nějakého dalšího článku. 

Sledovat mě můžete také na mém instagramu, kde jsem pravidelně aktivní -> jituskaaa 💋

+ další informace a inspiraci najdete v mých předchozích článcích 

Můj příběh - hubnu? Kdo nebo co mi pomáhá?
Lifestyle - cvičení a jídlo - co dělám a nedělám? 
Můj příběh - přibrala jsem 20 kilo a nezbláznila se

9 komentářů:

  1. Musím říct, ze ti to opravdu sluší! :) Leginy vypadají krásně a já držím palce, ať jsi šťastná a spokojena :)

    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat
  2. Jsi uzasna. Nechapu tvou vydrz, ja jsem po praci tak unavena, ze nejsem schopna ani vyjit schody. Kor ted v zime. Nejsem vubec ranni ptace a musim vstavat v 5:30, tak to tak vecer vypada :-( moc ti to slusi. Mas krasnou postavu, jde to na tobe fakt videt! Vcera uz jsem si rikala, kdy bude clanek.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, já mám tak ráda Tvoje články :))) už tě sleduji tolik let, že vlastně už ani nevím, jak je to dlouho :D
    Jsi mi velkou motivací! Jsi normální holčina, ukazuješ nám svůj svět přesně takový jaký je (ne přes růžové brýle, jako jiné blogerky). Je super vědět, že i v blogosféře se ještě pořád nachází člověk, který je úplně normální - chodí do práce, má starosti, chybuje a žije "normální život". Je to příjemná změna od těch ostatních "profesionálních blogerů" - za ty roky mě pořád baví a teď možná i víc než dřív :)))
    Moc ti fandím - dělej dál to, co děláš - jde Ti to totiž perfektně :))) A fakt ti to sluší - jsi fakt kočka :))
    Jo a mám stejný problém - prostě ženská hlava :( - nadělá někdy za pár hodin tolik škody, že se to pak napravuje měsíce a roky.

    OdpovědětVymazat
  4. Klobouk dole, jsi vážně dobrá a já to nechápu, jak to zvládáš :D moc by mě zajímal tvůj jídelníček v průběhu celého dne, vím že něco míváš na Insta, ale třeba článek, kde bys nafotila co všechno během dne sníš (i sladké, ať se necítím tak zle :D). To bych si moc ráda početla pro inspiraci. Mně se totiž shodit nedaří, možná musím omezit přílohy a proto by mě to zajímalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jidelnicek by me taky moc zajimal :-)

      Vymazat
    2. Ja to mam tedka vsechno ve vyberu na instagramu primo na profilu :)
      Jinak je to porad to stejne dokola s mensimi zmenami. Snidani bud vlocky, prpteinove livance, vajicka, tousty a nebo celozrny chleb. Na slano vzdy se sunkou a zeleninou, na sladko s bananem nebananem nebo mrazenym ovocem. Svacina je pak zase bud sladka nebo slana - opak snidane. Takze bud jogurt s ovocem, nebo recky jogurt neco tvarohoveho nebo tak a nebo zas ryzovy chlebik se sunkou, zelninou, celozrny chleba.. obed jidavam v praci takze vybiram to nejmene hrozne z nabidky - nejcasteji maso s ryzi, nebo brambory, jim i polevky a nebo si dám zeleninový salat. A odpoledne pak jim vetsinou jen jednou a to je dost ruzne. Treba kuskus s tunakem, cottage se zeleninou a sunkou, mozzarella se zeleninou. Obcas po cviceni pridam protein a kdyz jsou nervy tam dam i cokoladu nebo bramburky, fakt nic extra :). Ale pokusim se treba do budoucna neco sesmolit. Kazdopadne jak jsou na konci ty odkazy, tak tam je v jednom clanku i nafoceno spoustu inspirace :).

      Vymazat
  5. skvelý článok ! o podobný prevrat vo svojom živote sa pokúšam práve aj ja..ale chcem ísť na to pomaly, aby zmena bola dlhodobá..nemám dobré skúsenosti s radikálnymi zmenami - nikdy mi to dlho nevydržalo a spôsobilo to viac skazy ako úžitku :)

    My Supercalifragilisticexpialidocious Diary | Live Better, Love Harder & Cure Hangovers

    OdpovědětVymazat
  6. Přesně, jak už zde padlo :-), líbí se mi tvé "lidské" články, ve kterých si na nic nehraješ a jsi svá.
    Ennepenne.cz

    OdpovědětVymazat