12. července 2017

/MŮJ PŘÍBĚH/ Hubnu? Kdo nebo co mi pomáhá? Je jídlo důležité?

Krásný den. Vím, že spousta z vás na tento článek čeká, tak mě prosím omluvte, že to trvalo tak dlouho, ale aspoň se vám to pokusím vynahradit všemi potřebnými informacemi a odpovědmi na vaše otázky. 
Svůj první článek s touto tématikou jsem sdílela v lednu. Uběhlo 7 měsíců a já snad můžu říct, že jsem udělala pro sebe samotnou velký krok - ne jen ten týkající se fyzické změny, ale hlavně té psychické. Vždycky jsem říkala, že jsem se přijala, že se mám ráda taková jaká jsem, samozřejmě, že to byla pravda, ale tam uvnitř v hlavě jsem věděla, že pro mé tělo by bylo zdravější něco málo zhubnout. Zadýchávala jsem se, nebyla jsem v kondici a celkově to se mnou bylo nahoru-dolu. A to především po psychické stránce, mívala jsem velké emoční výkyvy, pleť byla strašná, vlasy byly strašné a celkově to nebylo ono. 
Chtělo to změnu, chtělo to někoho v mém životě, kdo mi pomůže a nasměruje mě jiným a hlavně lepším a zároveň zdravějším směrem. Pomohla mi Verunka z blogu veronika.duzi.cz, podle mě je to skvělý člověk, který rozumí tomu co dělá, věnuje se všemu do hloubky a dokáže především pomoc. Je jak certifikovaný výživový poradce od roku 2014, tak nově i instruktor fitness. Na všech jejich sítích i blogu jde vidět, že tomu co dělá je oddaná a věnuje se tomu. Tímto odstavcem jí chci moc poděkovat!!! Udělala mi jídelníček na míru, který obsahoval spoustu užitečných informací jak o mě samotné, o mém typu postavy, tak také jaké jsou rizika, atd. Rozhodně můžu říct, že mě to velmi obohatilo, ukázala mi, že jídelníček může být jednoduchý, poměrně levný a efektivní. Na několika stranách jsem během několika dní obdržela celý plán k tomu, abych se sebou začala konečně něco dělat, změnila se a změnila tak i pohled na jídlo, můj životní styl a budoucnost. 
Vše ohledně jídelníčku u Verunky naleznete ZDE.  Veru, děkuju!!! 
Tímto odstavcem máme zodpovězené kdo mi pomohl a navedl mě na správnou cestu. 

Dále Vás zajímá kolik jsem zhubla. Na váze to ukazuje cca 5 kilo za 4 měsíce. Což je určitě zdravý výsledek. Pro tělo to aspoň není šok, cítím se dobře, odraz v zrcadle je mnohem přijatelnější a zmizela mi i 3 brada! 😇 

Jídelníček mi přinesl kromě těch pěti kilo ( které tedy "odnesl"😆), spoustu pozitiv. Výrazně se mi zlepšila pleť! Já, která měla akné už od základní školy a pleť pořádně mdlou, ji mám teď poměrně fresh, kdy jí stačí úplné minimum make-upu - jen na zakrytí kruhů pod očima. Dále mi zmizelo nafouklé břicho, které vypadalo jako kdybych byla v tom. Odpuchl mi obličej, zlepšily se mi vlasy, dokonce i tu pokožku po těle mám lepší. Jednoduše jde po těch měsících vidět, že mi to tělo vrací a to je příjemný benefit. 

Co jím? Můj jídelníček se skládá z několika základních surovin - vločky, vajíčka, maso, ryby, rýže, brambory, bílé jogurty, mozzarela, cottage, tvaroh, spousta zeleniny a ovoce, celozrný toustový chléb, knäckebroty a žitný chleba! To jsou naprosto základní suroviny, z kterých denně vycházím a přiřazují se k nim další. Občas si dám těstoviny, jindy mám k svačině proteinovou tyčinku.  

Cvičím? Dřív jsem si myslela, že když budu dřít v posilovně, tak ty všechny přebytečné kila zhubnu jak nic a můžu klidně jíst dál, tak jak jsem jedla doposud. OMYL!!!! Já osobně jsem tedy typ, co ten jídelníček potřebuje. Potřebuji jej dodržovat. Bez něj jsem totiž ztracená a velmi brzo bych se dostala tam, kde jsem byla. Tudíž ano cvičím, ale jen "rekreačně", když se mi chce. Občas si jdu zaběhat, občas jdu do posilovny, občas si zacvičím doma podle videí. Nově máme s přítelem horská kola, takže aspoň jednou týdně vyjedeme na dlouhou trasu, jinak nic víc nedělám.  Za vším u mě stojí jídlo a zase to jídlo, bez něj to nejde 😊. 

Co je moje motivace? Velká motivace je u mě především moje zdraví. Uvědomila jsem si, že chci být v životě zdravá, že chci být aktivní. Chci se cítit ve svém těle dobře a ne mít problém s tím si zavázat ve stoje tkaničky u bot, protože se mi blbě ohýbá přes břicho - jo i to jsem občas zažívala! 😃 Myslím, že ten čas co do sebe v tomto směru investuji, tak se mi jednou vrátí. Dále je moje motivace můj odraz v zrcadle. Přece jen jsem žena, chci se sama sobě líbit, chci vidět na svém těle pevný zadek, pevná stehna, pevné paže, břicho, atd. Chci se prostě líbit, to je myslím přirozené. 

Psychika. Zároveň když to všechno píši, tak vím, že mi jídelníček pomohl i psychicky. Když jsem s tím začala, tak jsem se nacházela v dost stresující situaci, všechno se na mě valilo - zkoušky, bakalářka, státnice, hledání práce. Bylo toho požehnaně a normálně bych v takových situacích sáhla po bramburkách, velkých porcích, cukrovím a podobně. Ale díky tomu, že jsem měla daný určitý řád, tak jsem se ohledně jídla věnovala hlavně tomu, abych dodržovala jídelníček, abych měla nachystané jídlo, abych snídala, svačila, obědvala, atd... Upřímně si myslím, že kdybych se jídelníčku nedržela, tak v tomto období dost přiberu a už nebude úplně v mých silách to zhubnout. To se díky bohu nestalo a to jsem si samozřejmě sem tam nějaké sladké na nervičky dala! 😊 Díky jídelníčku jsem byla výrazněji klidnější, měla jsem čistší hlavu, hned jsem se nevytočila a celkově jsem dokázala zvládat vyvinutý stres. 

Už mě si nic dalšího nenapadá, pokud budete mít nějaké dotazy, tak určitě pište, ráda je zodpovím v dalším článku. 

Shrnutí: 

  • jídlo je důležité, něco na tom "jste to, co jíte" bude 
  • když si nechat sestavit jídelníček, tak jedině od prověřeného a zkušeného člověka - je to vaše zdraví a nechcete si přece ublížit 
  • je to celková změna životního stylu, ne jen otázka 3 měsíců 
  • dělejte to pro sebe a pro své zdraví 
  • jídelníček nemusí být nuda, ale naopak jsou to pestrá jídla, která vás budou bavit 
  • zbavíte se zbytečných chutí 
  • zlepší se vám třeba pleť, vlasy, pokožka - má to jen benefity 
  • čistá voda je základ! (nepijte ve velkém množství ochucené minerálky, já si dám sem tam něco zero za odměnu, na chuť, když  mě třeba honí mlsná) 
  • mějte reálné sny a cíle, které můžete splnit (zhubnout 5 kilo za týden, moc ok není) 
  • pokud jste se XY let zanedbávaly, tak počítejte, že vše chce čas a nic není hned (já na sebe kašlala 4 roky a vím, že půl roku zdravého stravování to nespraví, chce to čas... )
  • nezakazujte si, ale odměňujte se! Ten dortík si totiž jednou za čas zasloužíte! 
  • netýrejte se 
  • občas může být chyba v přibírání v tom, že paradoxně jíte málo 

A na závěr, pár fotek z mého instagramu, kde občas něco nasdílím 💋. Najdeš mě tam jako @jituskaaa

Mějte se krásně a těším se na Vaše odpovědi, otázky, osobní zkušenosti a nebo klidně tipy 💗💕.
Untitled Untitled1

11 komentářů:

  1. Ahoj Jity, perfektní článek :-) jen se chci zeptat, mám taky sestavený jídelníček, jenže mám pokazenou váhu. Ty sis jídlo vážila nebo od oka? ;) případně, máš nějaký typ na dobrou váhu?
    Díky, K. :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zezacatku jsem vazila vsechno, postupem casu uz to mam tak nejak v oku, ale maso a prilohy vazim porad. Ja mam vahu z lidlu, ale myslim, ze v kazdem elektru jdd uz ted nejaka solidni sehnat :).

      Smazat
  2. Ahojky Jity, článek je naprosto super a krásně napsaný. Si šikovná, že jsi se do toho dala a výsledky jsou vidět. A hlavně jde vidět, že jsi šťastná :). Fotečky jsou moc inspirativní a jídlo přímo vybízí k snězení. Olča

    OdpovědětSmazat
  3. Máš můj obdiv a je z fotek vidět, žes na sobě hodně zapracovala :)

    Simple living: Moje oblíbená přírodní kosmetika

    OdpovědětSmazat
  4. Ahoj Jity, moc ti to sluší! Mohla bys napsat příklad tvého jídelníčku? Co za ten jeden den sníš? Specialne me zajimaji večeře, to vetsinou nemamm inspiraci:D Diky!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, na veceri pr.: Kuskus s tunakem ve vlastni stave a zeleniny, nebo mozzrarela s rajcaty, okurkem plus treba knackebrot, dale treba dve vejce, toustovy chleb a zelenina, tortila s kurecim masem plus zelenina, atd :). Rano mam vetsinou vejce nebo vlocky, na svacinu jogurt s ovocem nebo nejaky toustik/zutny chleb/knackebrot ttrba s lucinou nebo sunkou a k tomu samozrejme zelenina (to plati i u snidane i svaciny, popripade, kdyz je sladka varianta tak samozrejme ovoce) na obed mam bud kureci maso, veprove maso, mlete maso nebo rybu a k tomi prilohu bud ryzi nebo brambory, popripade treba kuskus :). Odpoledni svacina je treba tvaroh s necim, nebo cottage plus neco, atd . A vecere jsem uz psala :).

      Smazat
    2. Kdyby mi to někdo chystal, tak bych to MOŽNÁ zvládla :D ale většinou dojdu z práce, přímo na trénink a domů dopadnu do vany a postele, kór v zimě.. :D

      Smazat
  5. Ja mam problem v tom ze nemam rada vetsinu zdravych veci. Ani cistou vodu nepiju, kdyz se o to pokousim tak vypiju treba pul litru denne, vic se nedonutim. A coly vypiju klidne 2,5 litru. Zitny chleb bych proste nesnedla, nejde mi to do krku. Ani maso a ryby nebo samotnou zeleninu moc nejim. Má radeji prilohy-nejvic brambory a testoviny. Takze si nedovedu predtavit ze bych takovou "dietu" drzela :D nastesti me staci pohyb, kterym kompenzuju jidlo. V tomto pripade te opravdu obdivuju, radsi bych byla tlustejsi jak toto trpet :D

    OdpovědětSmazat
  6. Ahoj, jsi fakt dobrá, takhle změnit stravu :) já se taky snažím jíst zdravě, ale prostě bez sladkého a bez chipsů nepřežiju :(

    OdpovědětSmazat
  7. Pekne spracovaný článok :) a veľmi aktuálna téma :P

    Holka pre všetko

    OdpovědětSmazat
  8. Životospráva a pohyb.Taky jsem měla problém s pletí akné, za den jsem snědla dost čokolády a až jsem ji omezila tak pleť je hezčí. Jinak jsem nikdy neměla problém s váhou mám 170/57 kg. Vždycky jsem byla hubená.

    OdpovědětSmazat